A weboldal cookie-kat használ. További információk.
  • ganoderma ganoderma-text KÍNÁBAN MÁR TÖBB EZER ÉVE
    RENDKÍVÜL HATÉKONY
    GYÓGYNÖVÉNYKÉNT TARTJÁK SZÁMON.
    OLYAN GYÓGYNÖVÉNY,
    MELYNEK NINCS MELLÉKHATÁSA
    MÉG HOSSZÚ TÁVÚ HASZNÁLAT UTÁN SEM.
    JAVÍTJA A SZERVEZET ÁLTALÁNOS
    ÁLLAPOTÁT, ÖNGYÓGYÍTÓ KÉPESSÉGÉT.
  • ganoderma ONE DRAGON MODELL A TERMELÉSTŐL AZ ÉRTÉKESÍTÉSIG
    A TELJES FOLYAMATOT
    A VÁLLALAT TARTJA KÉZBEN.
  • ganoderma VÁLTSD VALÓRA AZ
    ÁLMAIDAT A DXN-NEL!
    RAGASZKODJ
    AZ EGÉSZSÉGEDHEZ!
    LÉGY ANYAGILAG
    FÜGGETLEN!
    ÉLJ MAGASABB
    ÉLETSZÍNVONALON!
    VALÓSÍTSD MEG
    ÖNMAGAD!
CSATLAKOZZON
MOST!
2011 November
H K Sze Cs P Szo V

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás

Keresztnév:

E-mail:

Termékismertető   Üzleti lehetőség

Írja be a képen látható feliratot!

captcha
Kérek egy újat!

Visszahívunk!

Ha úgy érzed, hogy inkább személyesen szeretnél erről az üzletről velem, vagy munkatársaimmal beszélni, add meg a
Nevedet:

 

Kérlek a telefonszámod mellett add meg az országod kódját (amennyiben nem Magyarországon élsz)!

telefonszámodat:

 

vagy Skype elérhetőségedet:

 

vagy e-mail címedet:

 

és írd be a képen látható feliratot!

captcha
Kérek egy újat!

 

nov

23

MLM tévhitek

2011.11.23 - szerda

5. A mi Termékünk a legjobb!

 

Nem arról van most itt szó, hogy valóban igaz-e a fenti állítás (egyébként gyakran nem igaz)… inkább arról, hogy nem ezen van a hangsúly. Kis türelmet kérek, és mindjárt megmagyarázom.


A többihez hasonlóan ez a tévhit is különféle formában fordul elő. Íme néhány változat ezekből:


A termék annyira „csodálatos”, hogy önmagát eladja!

A piacon hozzá hasonló termék sehol sem található!

Cégünk az MLM iparágban eddig ismert legjobban fizető jutalékrendszert (Marketing Tervet) alkalmazza!

Rendkívül sikeres vezetőgárdával rendelkezünk!

A mi MLM vállalatunknál dolgozik a legtöbb tudós!

A mi MLM cégünk már több mint 80 országban jelen van!


Valamennyi fenti állításnak meg vannak a különféle alváltozatai, amelyek mind az alábbi megállapítást támasztják alá: Az MLM-ezők leggyakrabban a hangsúlyt nem az igazán lényeges dolgokra helyezik.

Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy az említett dolgok (termék, jutalékrendszer, vezetőség, stb.) lényegtelenek. Valamennyinek megvan az igazán nélkülözhetetlen szerepe.


A problémát az jelenti, hogy miközben mindenki igyekszik a saját termékeit reklámozva – piaci kofaként – túlkiabálni a konkurenseit teljesen megfeledkezik a leglényegesebb dologról.


A probléma szemléltetésére egy, az ingatlanpiac befektetői gyakorlatából vett példával szeretnék szolgálni. (Ezt a példát Ann Sieg e-bookjában olvastam).


Gyakran halljuk, hogy a befektetés céljából vásárolt ingatlanok kiválasztása esetén a legfontosabb tényezők a következők: (1) hol helyezkedik el, (2) hol helyezkedik el, (3) hol helyezkedik el.


Ha ingatlant szeretnénk befektetési céllal magunknak vásárolni, nem érdemes abban gyönyörködnünk, hogy milyen szép örökzöld növények alkotják a kerítést… azzal sem érdemes foglalkoznunk, hány gyermeke van a szomszédoknak… arra sem érdemes felfigyelnünk, hogy mennyire jól illik a tapéta a szőnyegpadló mintájához. Természetesen, ha mindezeket lényeges szempontnak tartjuk, akkor a tulajdonos nézőpontjából vizsgáljuk az ingatlant, nem pedig a befektetőéből.


Abban az esetben, ha nyereséges befektetésre szeretnék szert tenni, a lényeget nem téveszthetjük el szemünk elől.


Nos, az ingatlan befektetéshez hasonlóan, egy üzleti vállalkozás magas nyereséghozama érdekében, ugyanezt a képletet érdemes alkalmazni. Vagyis a legfontosabb szempont a következő kell, hogy legyen.

 

(1) Marketing, (2) Marketing, (3) Marketing

 

 

Ez bizonyára nyilvánvaló számodra is, de gondolkodj csak el azon, hogy hány embert ismersz, akik az egyik legújabban megjelenő cégből meggondolatlanul ugranak fejest a másikba, követve a választott fő szempontot, amit a legújabb termék elsőként történő felfedezése testesít meg. A következmény persze a jól ismert tarkóvakarás, miután rájönnek arra, hogy ebben az esetben sem sikerült semmiféle megfogható jövedelemre szert tenniük.


Csupán a parkosításra, a virágágyakra és a szomszédokra odafigyelni annyit jelent, hogy egy átlagos ingatlanvásárló szemszögéből nézzük a dolgokat, nem pedig egy tapasztalt befektetőéből. Az olyan tényezőkre összpontosítás, mint hogy milyen a termék, a jutalékrendszer és a vállalat vezetősége, leginkább a fogyasztókra jellemző, nem pedig egy vállalkozás tulajdonosára.


Hány olyan ismerős feltaláló esetéről tudnánk beszámolni, akinek remek ötlete támadt, de önmaga képtelen volt piacra vinni és értékesíteni az elgondolását? Jónéhány kisvállalkozóval is találkozhatunk az életben, aki nem képes megérteni, hogy a siker egyre inkább nem a terméken, hanem annak értékesítésére kiválasztott módszeren múlik. Ma már a legkorszerűbb technológiák alkalmazásának köszönhetően egymástól minimális mértékben eltérő kiváló minőségű termékek előállításra nyílik mód. Az igazi verseny ezért a termékgyártásról a marketingre, az alkalmazott értékesítési technikára helyeződik át.


Jól vésd eszedbe a következő gondolatot:


Bármilyen rendkívül korszerű csúcsterméket is sikerül előállítanod, senki sem fog arról tudomást szerezni, ha az értékesítésére nem alkalmazol egy hatékony marketing módszert.


Egy vállalkozás sikere szempontjából az eredményes marketing módszer játssza ma a legfontosabb szerepet.

Gondolj csak a következő esetre: Egy teherautó Miskolcról Budapestre szállít, egy rendkívül jó minőségű terméket aminek az értéke meghaladja az azt szállító teherautóét. Ha viszont az utóbbi útközben lerobban, és így nem juthat el a célállomásra, akkor semmi jelentősége nincs annak, hogy mennyire értékes termék található a rakterében.


Nos, tekintsük az értékesítő, marketing módszert a terméket szállító teherautónak. Semmi jelentősége nincs annak, hogy mennyire kiváló minőségű a termék, ha az értékesítő módszerünk nem alkalmas annak eladására.


Emellett érdemes még arra felfigyelni, hogy a vállalkozásunkban egyedül az eladásból származik bevételünk, minden egyéb tevékenység csak a kiadásainkat növeli. Az MLM vállalkozásban is a termék, a jutalékrendszer, az időzítés, a vezetőség, és a vállalati alkalmazottak, valamennyien lényeges szerepet töltenek be… de közülük egyik sem számít közvetlen jövedelemtermelő tevékenységnek.


Az eladásból származó bevétel képezi mindennek az alapját. Ez jelenti a hajtóerőt a vállalkozásban.


Ez a magyarázat arra, hogy mindennél fontosabb szerepet játszik az, hogy a vállalkozásunkban jelenleg milyen marketing stratégiát, módszereket és eszközöket alkalmazunk. Ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. És kétségkívül ez jelenti az MLM karrierünk életképessége szempontjából is a legfontosabb feltételt.

 

 

Érdemes tudomásul venni az alábbi meglátást:


Rengeteg pénzt kereshetsz egy remek Marketing Terv alapján egy átlagos termék forgalmazásával. De ennek az összegnek a közelébe sem fogsz tudni kerülni, ha egy rendkívül jó terméket, egy átlagos Marketing Terv szerint próbálsz meg értékesíteni.


Kételkedsz ebben? Akkor olvasd el, mit mond erről Robert Kiyosaki.


„A Cashflow négyszög” (36 – 37. oldalak; Bagolyvár Kiadó) könyvében Kiyosaki arról beszél, hogy jelenleg is különféle érdeklődők keresik fel, akár tanácsát kérve egy új vállalkozásuk beindításához, vagy pedig egy új elgondolásuk megvalósításához szükséges pénz összegyűjtéséhez szeretnének ötleteket kapni tőle. Ő azonnal képes megállapítani, hogy az illető a termékre összpontosít-e, vagy az értékesítési rendszerre. Hogyan csinálja mindezt? Csupán arra figyel oda, hogy az adott személy milyen szavakat használ az ötlete ismertetése során.


Ha például azt mondja, hogy:


„Ez sokkal jobb termék, mint amit az XYZ cég állít elő.” „Senki sem képes jelenleg versenyre kelni ezzel a termékkel.”


Nyugodtan végighallgatja az illető ismertetőjét, majd ezután halkan felteszi neki a következő kérdést: „Ön személy szerint tud jobb hamburgert készíteni, mint a McDonald’s?” Eddig még nem volt olyan beszélgetőpartnerem, aki ne igennel felelt volna a kérdésre.


Ekkor Kiyosaki egy újabb kérdést tesz fel: „Ha ez így van, és Ön jobb hamburgert tud sütni, mint a McDonald’s éttermek bármelyike, akkor miért van az, hogy a McDonald’s cég nyeresége sokkal nagyobb, mint az Öné?”


Vannak, akik azonnal megértik a lényeget, és vannak, akik nem. Az a probléma, - mondja Kiyosaki – hogy az emberek túlnyomó többsége a hamburgerkészítő képességének tökéletesítésére összpontosítja a figyelmét, ahelyett, hogy a hamburgerek értékesítésére helyezné a hangsúlyt. Valószínűleg a McDonald’s nem a legjobb hamburgereket állítja elő a világon, de a legkiválóbb helyet vívta ki magának az átlagos minőségű hamburgerek tömeges eladásában.


Mindebből az következik, hogy egy vállalkozó számára létkérdést jelent, hogy mennyire képes elsajátítani a leghatékonyabb értékesítési és marketing ismereteket.


Seth Godin a YAHOO cég korábbi marketing elnökhelyettesének megállapítása szerint:


„A marketing mindenhol jelen van. Ma már egy vállalkozó nem a legjobb szállítási, gyártási vagy fizetési feltételekkel tud nyerni a piacon, hanem a jobb marketing módszerével…”


Miért mondom én mindezt el? Mi ebből a tanulság nekünk MLM-ezők számára? Egyszerűen az, hogy: A termékünk (vagy az üzleti lehetőségünk) lehet bármennyire jó, mégsem fogja önmagát eladni, és képtelen lesz egyedül bennünket gazdaggá tenni.

 

 

És javaslom vésd jól eszedbe a következőt:


Tiszta szívből hiheted azt, hogy a te vállalatod a világon a legjobb…

De mindenki más is ugyanezt gondolja a sajátjáról.


Tehát az igazán sikeres nem az a termékforgalmazó, aki a legjobb MLM vállalatnál dolgozik, hanem az, aki az ügyfelek felé a legjobban képes kommunikálni azt, hogy a termékek segítségével milyen problémák oldhatók meg.


A félreértések elkerülése végett egy dolgot szeretnék kihangsúlyozni.


Nem arra gondolok itt, hogy a terméknek nem kell csúcsminőségűnek lennie. Igen is annak kell lennie. Nagyon hiszek abban, hogy ma már csak akkor lehet igazán sikeres az ember a termékforgalmazásban, ha képes felülmúlni a vásárló elvárásait. Erre etikai szempontból és az ismételt megrendelések biztosítása miatt is nagy szükség van. Bármit is adunk el az embereknek, az értékben mindig felül kell, hogy múlja az érte kifizetett összeget. Vagyis állandóan túl kell tudni teljesíteni az elvárásokat.


A tuti biztos nyerő kombinációnak tehát egy kegyetlenül hatékony marketing stratégiából, és egy rendkívül jó termékből kell állnia. A világon a legjobbnak kell lennünk!


DE – az ok, ami miatt a marketingről annyit beszélek az, hogy az MLM szakmából egyelőre éppen ez hiányzik a legjobban. Gyakran tapasztalhatjuk, hogy az emberek többségének elegendő az, hogy ha egy igazán kiváló termékre sikerül rátalálniuk, akkor azt hiszik, hogy a többi már menni fog, mint a karikacsapás. A termék önmagát el fogja adni, és ők pedig azt sem tudják még, hogyan fogják majd a rengeteg pénzt elkölteni.


Ezen a ponton lehet, hogy most arra gondolsz, „Nos, nézzük csak akkor meg, hogy nálunk mi is a helyzet a MARKETINGGEL… Vizsgáljuk meg, hogy most milyen marketing rendszert is alkalmazunk. Mivel közvetlen értékesítést folytatunk, és a szóbeszéd reklámot is használjuk, megnyugodhatunk, hogy a jelenleg ismert leghatékonyabb módszerekkel dolgozunk.” Legalább is ez az, amire te is minden bizonnyal gondolni szeretnél. De sajnos nem ez a helyzet!


Akkor most következzen egy meglepetésként ható kijelentés:


„Az MLM (Multi Level Marketing) – ből hiányzik a MARKETING tevékenység!”

 

Ann SIEG


Tudom, hogy ez furcsán hangzik, de mindjárt látni fogod az értelmét, ha arra gondolsz, hogy…


1.)Az MLM-ezők valójában nem használják a szóbeszéd reklámot, amint azt már említettem a 2. MLM tévhit bemutatása során.


2.)Csupán mert mi is a közvetlen értékestésben vagyunk benne, ez nem jelenti azt, hogy azt igazán hatékonyan is végezzük. Olyan ez, mintha azt mondanánk, hogy „Mivel gyakran szoktam focizni, ezért hamarosan remek profi focista válik majd belőlem.”

 

 

3.)A legtöbb értékesítést elősegítő reklámanyag (szórólapok, honlapok, prospektusok), amit a vállalati központ készít a munkatársak számára, nem mindig jelentenek hatékony segítséget az eladásban, és nem könnyítik meg a leendő vásárlókkal a kapcsolatfelvételt.


4.)És az agyon dicsért, „bevált” módszer, ami többnyire a következőkből szokott állni: névlista, ajánlások, szórólapozás, letépőcédulák, lakásokban, vagy szállodákban megrendezett termék/üzleti bemutatók, egyáltalán nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket…


De erről, majd később még részletesebben lesz szó.


"Az MLM egy sajátos tevékenység, ahol olyan emberek tömegével értékesíttetnek különféle termékeket és szolgáltatásokat, akik korábban semmiféle marketingoktatásban nem részesültek. Ha felvállalod a kiképzésüket, abból meggazdagodhatsz."

 

Michael DLOUGHY

 

 

nov

16

MLM tévhitek

2011.11.16 - szerda

4. Bárki meg tudja ezt csinálni!

 

Ez egyfajta féligazság. Egy igen veszélyes féligazság.


Nagyon félrevezető lehet ez a kijelentés, mivel tényként megállapítható, hogy…


Nem minden MLM-ező vált azonos módon hálózatépítővé.


Mindenki különböző előnyös és előnytelen adottságok birtokában szokta elkezdeni ezt a tevékenységet.

Vannak, akik képességek, idő és pénz szempontjából is óriási előnnyel startolnak másokhoz képest, és csupán azért, mert nekik mindössze 24 hónap alatt sikerült egy jól működő vállalkozást felépíteniük nem jelenti azt, hogy a következő jelentkezőnek is garantáltan sikerülni fog ezt megismételni.


Az ilyen mondatokkal, mint „Bárki meg tudja ezt a vállalkozást csinálni!” az a baj, hogy azt sugallják, hogy akárki – a jelenlegi helyzetétől függetlenül – zöldfülű kezdőként fejest ugorhat egy ilyen dologba és a gyors sikereket elérő szintre hozzájuk hasonló rövid idő alatt képes lesz feljutni.


Azért, mert egy dadogós buszsofőrnek 15 évvel ezelőtt sikerült egy MLM hálózat csúcsteljesítői közé feljutnia, nem jelent garanciát arra, hogy most neked is ugyanúgy sikerülni fog…


Nézzünk akkor meg egy nem éppen gyakori esetet.


Nikolett, akinek egy jól fizetett vezetői állása van, úgy dönt, hogy belevág egy MLM vállalkozásba. Mondjuk, hogy marketing osztályvezetőként tevékenykedik egy nagyvállalatnál.


Nyilvánvaló, hogy elég jó értékesítési tapasztalati háttérrel rendelkezik, hiszen egyébként nem tölthetné be a vezetői pozícióját. Így hát mindjárt az indulástól kezdve a vele egyidőben csatlakozók közül kiemelkedik, a hálózatának gyors kiépítésével. Már néhány hónapon belül hat-számjegyű jövedelemre tesz szert havonta, ami két dolgot is jelent…


… először is, őrá nem nehezedik az a „nadrágszíj összehúzásból” eredő nyomás, és érzelmi stressz hatás, ami azokat éri, akik hónapról hónapra a számláik kifizetésének nehézségével küszködnek.


… másodszor pedig, neki elegendő pénze van az új vállalkozása sikeres elindításához.


Nos, ha az ő helyzetét a „meleg piac” – vagyis az ismerőskör – szempontjából megvizsgáljuk, (amit senkinek nem javasolnék, de erről, majd később részletesen is szó lesz…) rájövünk arra, hogy egy csomó szakmai ismerős kapcsolattal rendelkezik, amivel el tud indulni, mivel ezeknek a személyeknek a bizalmát korábban már kiérdemelte. Könnyű azt elhinni, hogy ha bármelyiküknek beszélni kezd az új MLM vállalkozásáról, bizonyos mértékig valamennyien komolyan fogják majd venni mindazt, amit mondani fog nekik.


Tehát Nikolettnek egy olyan, vele azonos szakmabeliekből álló ismerősköre van, amit hozzá hasonló összetételű ismerős kapcsolatokkal rendelkező személyek alkotnak.


Hadd tegyek most fel egy kérdést: Mit gondolsz, egy gyermekeit otthon nevelő anya, egy titkárnő, egy főiskolás, egy villanyszerelő, vagy egy banki pénztáros is Nikolettéhez hasonló sikert fog majd elérni, ilyen rövid idő alatt az MLM vállalkozásában? Valószínűleg, nem.


Ez csupán egy példa – az elavult MLM-re vonatkozó iskolapéldák közül – de itt van egy másik, amilyen szintén elő szokott fordulni az MLM gyakorlatban: Arról az esetről van szó, amikor egy nagy hálózattal már rendelkező vezető, átmegy egy másik MLM vállalathoz és magával viszi a teljes csapatát.


Az emberek kívülről csak a gyors növekedést látják, és a nagy jutalék összegekre figyelnek fel, amit viszont nem vesznek észre az, hogy mi is zajlott le a kulisszák mögött. Számukra hiányos a történet. Igen az adott szponzori vonal vezetője magával hozta a teljes csapatát, és szinte azonnal hatalmas összegeket kezdett el keresni… de… az illetőnek számos nehéz munkával eltöltött évébe került, amíg abba a helyzetbe került, hogy mindezt megtehesse.


A csoportját alkotó személyekkel olyan szintű bizalmi kapcsolatok kiépítésére kellett neki képesnek lenni, hogy azok hűségesen kövessék őt abban az esetben is, ha ő az adott MLM cég elhagyása mellett dönt.


A lényeg tehát a következő…


Mindenkinek megvan a saját haladási sebessége, és a kirakós játéknak számos összegyűjtendő darabja befolyásolja azt, hogy ki milyen könnyen és mennyire gyorsan képes jövedelemre szert tenni.

Az egyik legfontosabb tényező a megszerzett szaktudás szintje.


A 2. számú tévhitnél már megbeszéltünk, hogy az MLM egy értékesítési vállalkozás, és az, hogy a jelentkezők már az indulásnál milyen eladásban szerzett jártassággal rendelkeznek, nagymértékben befolyásolja, hogy mennyire gyorsan lesznek sikeresek.


Az értékesítési képességeket bárki kifejlesztheti önmagában. Ez egyeseknek hosszabb, másoknak rövidebb időbe telik. Nyilvánvaló, hogy az, aki mondjuk 14 év kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik, előnyt élvez azzal szemben, akinek nulla eladói tapasztalata van és a kommunikációs képességei is gyengén fejlettek.


Nincs értelme ezen a képességek alapján minősíteni az embereket, hiszen ha valaki ki akarja magában őket fejleszteni, mindezt bármikor megteheti. Ehelyett három terület figyelembevételével érdemes a jelentkezőket osztályozni: Ezek pedig, az IDŐ, a PÉNZ és az ÉRDEKLŐDÉS.


A partnereim kiválasztására én egy többlépcsős kiválasztási folyamatot alkalmazok.


Interjút készítek velük, hogy meggyőződjek arról, valóban komolyan elkötelezték magukat egy hosszú távon felépítendő üzleti vállalkozás mellett, ahelyett, hogy csupán valamiféle gyors pénzszerzési lehetőséget szeretnének.


Nincs mód arra, hogy itt most részletesen elmagyarázzam egy jól működő marketing rendszer minden elemét, de annyit elárulhatok, hogy minél több lépcsőt megtesz az illető az adott rendszerben, a minél több információhoz jutás érdekében, annál jobban az esélyei, hogy bekerüljön a kiválasztottak közé.


El szoktam mondani a jelöltjeimnek, hogy ezt a vállalkozást fel lehet építeni heti 8-10 óra időráfordítás mellett, DE – ha igazán komolyan veszik a dolgot – legalább 14 - 16 órára lesz szükségük. 8-10 óra a cselekvési idő (vagyis a kifejezetten jövedelemszerzéssel eltöltött). Ezen felül, szükség lesz még, a képzések és egyéb „támogató” háttér tevékenységek céljára fordítandó időhányadra is.


Ami az anyagiakat illeti, ebben minden cégnél más összegben határozzák meg az indulási költségeket. Ezen felül szükség lesz majd egy havonta ismétlődő marketing költségre. A felsővonalad nem fog erről egy szót sem szólni majd neked, de ez elengedhetetlenül fontos, ha a vállalkozásodat teljes sebességre kapcsolva szeretnéd beindítani.


Marketing költségvetés hiányában, nem fogod majd tudni biztosítani a minősített érdeklődők folyamatos jelentkezését, amire pedig, nagy szükséged lesz.


Többféle mód van arra, hogy jelentkezőket szerezz a vállalkozásodhoz. Ezek közül nézzük meg az alábbi kettőt:


Saját hirdetéseid feladásával, vagy másoktól megvásárolt címlistákkal is megoldhatod ezt a feladatot. Természetesen számos előnye van a saját hirdetésekkel szerzett érdeklődők előállításának, de a másoktól vásárolt címlistáknak is lehet értelme. Néha a két módszer kombinációja adja a legjobb megoldást.


Mostanában már itthon is kezdenek feltűnni a különféle címlisták árusításra „szakosodott” vállalkozások. Meglehetősen óvva intek mindenkit attól, hogy meggondolatlanul jelentősebb összegeket költsön egy-egy címlista megvásárlására. Fontos szempont megérdeklődni, hogy milyen módon készült az adott címlista. Semmi értelme egy csomó „lim-lom” (SPAM) e-maillel elárasztani az „ártatlan” lakosokat!


Az MLM vállalkozást el lehet kezdeni kevés szabadidővel, pénzzel, és képességgel. De a kezdés minősége befolyással lesz arra, hogy mennyire lesz a vállalkozás felépítése könnyű vagy nehéz, és mennyi ideig fog eltartani. Ezek alapján…


… időnként én is el szoktam utasítani jelentkezőket, és neked is ezt javaslom.


Ha például valaki hetente csak 5 órát és havonta csupán 5.000 Ft-ot hajlandó erre rászánni, őszintén megmondom neki, hogy így nem érdemes belevágnia, ameddig nem tud több időt felszabadítani és több pénzt összespórolni.


Sokan értékelik ezt a fajta „tartást” és őszinte véleményt. Ha az illető látja, hogy számomra nem létkérdés az, hogy „minden áron” a munkatársam legyen, egészen más hangnemben folytatja velem a beszélgetést.


Meg kell jegyeznem, hogy ha az adott érdeklődőnek tetszenek a termékek, és neki megfelel az, ha nagykereskedelmi áron megkaphatja azokat, természetesen szívesen beléptetem őt. A jövedelmed egyik hányadát az ilyenek fogják majd kiadni. Ahhoz, hogy jövedelmező legyen a vállalkozásod, szükség van nem kevés termék forgalmazására is.


Emellett – ha az adott személy nem a termékek miatt akar csatlakozni, akkor sem magadnak, sem neki nem teszel jót, ha belépteted őt a hálózatodba. Csak egy csomó fejfájást fogsz ezzel önmagadnak és az ő számára is okozni.


Az ő érdekükben is megéri inkább várniuk a belépéssel, amíg a megfelelő feltételeket meg tudják teremteni. A rosszul előkészített beléptetés a jelentkezők elbizonytalanodásához, kudarcához és végül lemorzsolódásukhoz vezet.


De azért ugye vannak olyan személyek is, akik mindenféle nehézséggel és kihívással megküzdve, sikerrel felépítették a hálózatukat? Igen ez így van. Ezért nem szoktam azokat elutasítani, akiknél jól megfigyelhetők a maximális eltökéltség jelei. De a százalékos aránya azoknak, akik ilyek körülmények mellett sikerre viszik, annyira alacsony, hogy nem érdemes számítani arra, hogy ez a mi gyakorlatunkban is bekövetkezik.


Az okos vállalkozók igyekeznek olyan személyekkel felépíteni a hálózatukat, akik hajlandók azokat a feladatokat végrehajtani, amelyek a leginkább elősegítik a vállalkozásuk sikeres működését. Ezen személyek megtalálásához egy megfelelő jelöltkiválasztó rendszerre van szükség, valamint annak alkalmazásában már megfelelő gyakorlattal rendelkezők tapasztalatainak a megismerésére. Ennek részletes bemutatására most ebben a tanulmányban nincs lehetőség.


MLM siker-RENDSZER:


1.)Célozd meg a célpiacod!

2.)Jelentkeztesd a megfelelő embereket!

3.)Építs ki kapcsolatot velük!

4.)Amikor az időzítés számukra megfelelő lesz, ők szólni fognak neked.


Michael DLOUGHY

nov

14

MLM tévhitek

2011.11.14 - hétfő

3. Elsők között kell belépni!

 

 

E „jó tanács” alapján, ha egy éppen induló MLM céghez lépsz be termékforgalmazónak, akkor elmondhatod, hogy „megfogtad az Isten lábát”! Ugyanis óriási esélyed van arra, hogy hamar meggazdagodj! Talán 1992-ben ez még igaz is lehetett, de most 2007-ben garantáltan nem az.


Ez a tévhit arra a feltételezésre épül, hogy az MLM-ben az anyagi siker kizárólag az ismert „jó időben jó helyen lenni” időzítésen és a terméken múlik. A terméket, amit még senki sem ismer - de mindenkinek szüksége van rá - úgy fogják vinni, mint a cukrot! A hálózatod pedig - automatikusan - rekordidőn belül fel fog épülni, hiszen mindenki majd „te alád” fog belépni. Aki már néhány évet eltöltött valamelyik MLM cégnél nagyon jól tudja, hogy az időzítésnek is van szerepe a sikerben, de ha mást nem képes az ember még mellé tenni, nem sokat ér.


Hazai MLM-ezők körében is jól ismert a nemzetközi hírnévvel rendelkező, amerikai MLM szaktekintély, Big Al (Tom Schreiter) egyik hírlevele, amelyben arról ír, hogy a képzésein egy teszt elvégzésére szokta megkérni a hallgatóit. A teszt abból áll, hogy a mintegy 10 féle tényező közül (termék, vállalat, jutalékrendszer, szponzor, termékkatalógus, stb.) ki kell választaniuk, hogy szerintük melyik a legfontosabb a frissen belépő munkatárs jövőbeli sikere szempontjából. Nos, a válasz - lehet, hogy meglepően hangzik - de nem más, mint a szponzor!


Egyébként a közvetlen értékesítés (Direkt Marketing) és az MLM között is a szponzor képezi az egyik legalapvetőbb különbséget. Abban az esetben, ha figyelembe vesszük, hogy „az MLM egy olyan szakma, ahol nem emberekkel építünk fel egy vállalkozást, hanem egy üzleti vállalkozással építünk fel embereket,” akkor már nem is olyan meglepő a fenti megállapítás…


Végül is, ha jól belegondolunk, ki a fenét érdekli ma - 2009-ben - az, hogy valakinek miként sikerült az 1990-es évek elején, - mondjuk újsághirdetések feladásával - emberek százait arra rávenni, hogy egy elmenjenek egy szállodába meghallgatni az üzleti- és termék bemutatójukat? Aminek következményeként aztán, röpke 1 éven belül, sikerült a havonta egy millió forint jövedelemmel rendelkezők táborába feljutniuk. Ma azokkal a tuti „sikeres” módszerekkel már semmire sem lehet menni.


Az akkori gyors sikerek leginkább a körülmények szerencsés alakulásával magyarázhatók, amelyeket ma már nehéz lenne újból előállítani.


17 évvel ezelőtt, még szinte senki sem tudta itt Magyarországon, hogy mi az MLM. Arról sem sokaknak volt fogalmunk például, hogy a táplálékkiegészítőket „eszik-e vagy isszák”? Napjainkban viszont, már benzinkutaknál is lehet gyógyszereket vásárolni, és a repülőjegyünket meg a színházjegyünket is az interneten válthatjuk meg…


Láthatjuk, hogy a körülményeink mára már alapjaiban megváltoztak. És az MLM-es módszerekkel mi történt eközben?


Minden maradt a régiben…


Készíts névlistát! Szórólapozz! Ragaszd tele a villanyoszlopokat letépő cédulákkal! Tarts bemutatókat azokban a bizonyos „büdös nappalikban”! Szólíts meg bárki, aki csak az utadba kerül! Adj fel újsághirdetéseket! Hívj meg embereket szállodákban megrendezett – közismert nevükön „heje-huja”, „ugri-bugri, tapsi-tapsi” üzleti- és termék bemutatókra! – melyeken a szponzori vonal hazai és külföldi „felszentelt püspökei” majd elmondják nekik, hogyan kell a toborzást csinálni! A régi, jól bevált „megoldások” még ma is frissen élnek az emlékezetekben…


 

 

Ma már tudjuk, hogy az MLM újdonság jellege elmúlt, és a hajdani MLM milliomosok egy részének hálózata a kilencvenes évek vége felé „leült”, és azóta is legfeljebb csak alapjáraton működik, úgy ahogy a vállalkozásuk. Közülük többen várakozó állásponton vannak, és abban reménykednek, hogy előbb - utóbb majd csak belép a hálózatukba valaki, aki megtalálja a megoldást arra, miként lehet sokkal eredményesebben csinálni a mai körülmények között az MLM-et.


Többeknek az a benyomása – mintha a mai MLM „nagyágyúk” többnyire a kolerikus/szangvinikus személyiségjegyekkel megáldott személyek közül kerülnének ki.


Lehet, hogy ez annak a következménye, hogy nálunk a kilencvenes évek elején az elsőként megjelenő MLM vállalatok termékforgalmazó csoportjainak vezetői (szponzorai), leggyakrabban a korábban közvetlen értékesítéssel foglalkozók köréből kerültek ki?


Ezt látva a melankolikus/flegmatikus beállítottságúak többsége azt a téves következtetést szűrte le, hogy ez a szakma nem neki való. Számukra abszolút idegen – és visszataszító –érzés, a székekre fel ugra-bugrálva üdvözölni egy népszerű vendégelőadót…


Van egy jó hírem a melankolikus/flegmatikus beállítottságú, MLM-mel szimpatizálók tábora számára. Az új trend, az érzelemvezérelt gazdaság, az értékesítés területén ideális feltételeket teremt mindazok számára, akik képesek meghallgatni a leendő vásárlóikat.


Ebben nagy előnnyel ugyanis ők fognak tudni elindulni, hiszen erre születtek! Nem véletlen, hogy a legismertebb külföldi nagyvállalatok már megkezdték az introvertált személyiségjegyekkel rendelkezők toborzását, és az értékesítési tanfolyamaikra beíratását.


A fő indokuk ugyanis az, hogy a beszélgetések alkalmával, ők sokkal inkább képesek végighallgatni másokat… Ezáltal sokkal több információ birtokába tudnak jutni a vevőjelöltekkel folytatott tárgyalások során, és így nagyobb az esélyük arra, hogy az ajánlatuk is jobban meg fog felelni a vásárlóik igényeinek.


Volt egy időszak, amikor a „vásárlói klub” alapelv hangoztatásával igyekeztek az MLM-ben rejlő előnyöket az érdeklődők számára könnyen érthetővé tenni. A megtévesztés abban rejlett, hogy az eladás szükségességét elhallgatva, csupán arra biztatták az embereket, hogy csatlakozzanak az adott MLM cég vásárlói klubjához egy - előnyös feltételek mellett kapható - „belépőcsomag” megvételével, és azt követően már kedvezményesen vásárolhatnak kedvükre a cég termékeiből. Ha az ismerőseik közül sikerülni fog bárkit is toborozniuk az adott klubba, akkor az illető későbbi vásárlásai alapján őket jutalék illeti meg.


Azonban a korrekt tájékoztatásból ez alkalommal kimaradt az a lényeges információ, hogy ha valaki ilyen módon szeretne az MLM gyakorlatban megismert, folyamatosan ismétlődő, passzív, jogdíjszerű jövedelemre szert tenni, akkor egy több ezer tagot számláló, népes hálózatban kell gondolkodnia, mivel a csupán terméket felhasználókból (és nem értékesítőkből) álló hálózata, csak ebben az esetben képes a tisztességes megélhetéshez szükséges jövedelem kitermelésére.

 


 

Ha mindenki csak saját fogyasztásra vásárol, és senkinek nem ad el termékeket a környezetében, akkor meglehetősen lassú jövedelemszint emelkedésre lehet majd számítani ebben az esetben.


Azt is érdemes itt megjegyezni, hogy a nemzetközi szakirodalomban olvasható statisztikai adatok szerint, egy MLM-ező átlagban nem több mint, összesen 3 munkatárs toborzására képes…


A korrekt jutalékrendszerrel rendelkező MLM cégek esetében az sem igaz, hogy a hálózatban „feljebb” lévők mindig többet keresnek az „alattuk” lévőnél. Ezt egy egyszerű példa alapján könnyű megérteni (Lásd a következő honlapon található ábrát: http://karriertipp.hu/alsovonal-eloz.htm). A lényeg az, hogy saját teljesítmény nélkül semmit sem ér, hogy kik és hányan vannak „alattunk”. Azért tisztességes ez a szakma, mivel konkrét eredmény hiányában itt nem lehet jövedelemhez jutni.


Az időzítésre vonatkozóan vagyis, hogy aki korábban lép be annak előnye van, mivel a többiek csak ő „alá” léphetnek be, van egy kedvenc mondásom:


„A bicikliversenyt sem azok szokták megnyerni, aki a legkorábban tanultak meg biciklizni…”


A sok egymáshoz hasonlóan kiváló minőségű termék közül azokból vásárolnak majd többet, amelyeket olyan MLM-ezők fognak értékesíteni, akik a konkurens vállalat termékforgalmazóinál jobb képességekkel rendelkeznek. Az MLM cégek közötti verseny a jövőben leginkább nem a termékek minőségén, hanem a termékforgalmazók szakértelmén, rátermettségén és az általuk alkalmazott eszközök és módszerek hatékonyságán fog eldőlni.


Különös szerepet fog ebben játszani az, hogy: Kinek milyen mértékben automatizált az értékesítési rendszere? Rendelkezik-e az adott termékforgalmazó egy internet alapú - a nap 24 órájában folyamatosan működőképes - automatikus ügyfélkiválasztó rendszerrel? Mennyire sikerül kiképezni az adott személynek magát az emberekhez értés „tantárgyból”, tekintettel arra, hogy ma már, az érzelem alapú gazdaság játékszabályait nem ismerő, értékesítéssel foglalkozóknak az esélyei fokozatosan beszűkülnek.


Az igazán sikeres MLM-ezők jól ismerik a következő bölcs mondást:


"Nem az akadályoz meg bennünket a sikerben, amit nem tudunk, hanem az képezi számunkra a legnagyobb akadályt, amit rosszul tudunk."


Josh BILLINGS


Hát igen, meg kell tanulni újragombolni a kabátunkat!


Nem kell szégyellni, hogy korábban - egyesek, beleértve magamat is - meglehetősen sokáig, kizárólag a „vak vezet világtalant” típusú módszerek kidolgozóinak ötleteit igyekeztünk megvalósítani.


Bátorságot kell merítenünk ahhoz, hogy kivegyük a részünket az MLM szakma új növekedési pályára való átállításából.

 


 

Ehhez a következőkre van leginkább szükség: minél több korszerű, infotechnológiai eszköz alkalmazásának az elsajátítására, ügyfélbarát marketingrendszerek kidolgozására, és az érzelemvezérelt gazdaság játékszabályainak megismerésére és eredményes alkalmazására.


Ennek érdekében viszont, a „skatulyán kívül gondolkozás” elvét elfogadó szemléletmóddal is érdemes lesz megbarátkozni.


"Mi lenne, ha az MLM vállalat megragadná az internetes kereskedelem legelőnyösebb vonásait – a sebességet, a hatékonyságot és a globális elérést -, majd hozzáadná a hálózatszervezés legjobb tulajdonságait – a személyes termékmarketinget meg az üzletépítés közösségi jellegét?"


Burke HEDGES

 

okt

30

MLM tévhitek

2011.10.30 - vasárnap

2. Ez valójában nem eladás! Csupán másoknak ajánljuk a termékeket.

 

 

 

„Itt nem eladásról van szó, csupán ajánlásról!”


Nem érzel ettől a mondattól belül egy igazán megkönnyebbült, kellemesen bódító érzést?


Ennek a tévhitnek van egy távoli rokona is, ami a következő:

„A rokonaidnak és a barátaidnak tőled kellene vásárolniuk! Azt értem ez alatt, hogy miért adnák oda a pénzüket bármilyen idegen személynek, amikor egy közeli rokonnak, vagy barátnak is odaadhatnák?”


Először is nézzük meg közelebbről az „ajánlás”

kifejezés néhány vonzatát, amellyel a kezdő tanácsadó is szinte azonnal szembetalálja magát.

Két lényeges mellékhatást érdemes itt megemlíteni:


1.sz. Mellékhatás: Egy óriási hiányt lehet tapasztalni a megfelelő értékesítési tréningek vonatkozásában, hiszen, ha nem eladásról van szó, akkor semmiféle értékesítési képességre itt nincs szükség. Ennek eredményeként aztán az emberek abszolút felkészületlenül találják magukat szemben a kemény piaci helyzettel, amikor a termékeiket, vagy a vállalkozási lehetőségüket igyekeznének értékesíteni.


2.sz. Mellékhatás: Az emberek bukásra vannak ítélve, mivel hamis illúziókat tápláltak beléjük arra vonatkozóan, hogy mennyire könnyen fog itt minden menni. Ajánlásnak minősítve ezt a tevékenységet szinte gyerekjátéknak tűnhet az egész dolog. Az új munkatársaknak az lehet a benyomásuk, hogy elkezdtek csinálni egyfajta tevékenységet, és valójában egészen másról van itt szó. Azt hiszik, hogy az egész csupán valamiféle lakodalmas menetre fog hasonlítani, és amikor rájönnek, hogy egyáltalán nem erről szól a történet, kevés az esély arra, hogy valaki továbbra is megmarad a tanácsadók soraiban.


Mindazoknak, akik beveszik ezt a „csak ajánlani kell” másoknak ezeket a csodálatos termékeket javaslatot, valójában egy igen komoly realitással kell számolniuk.


Ők ugyanis kimennek az emberek közé, és buzgón ajánlják a rokonaiknak és ismerőseiknek a csodálatos termékeiket, hogy aztán, a kemény ellenállást tapasztalva, nagyot csalódva takarodót fújjanak maguknak. Ekkor csodálkoznak el igazán azon, hogy nekik miért nem működik a dolog.


Az egyik oka annak, hogy a tapasztaltabb MLM-ezők miért nem mondják ezt el a kezdőknek az, hogy nem akarják a friss jelentkezőket mindjárt elriasztani.


Azt szeretnék, ha az embereket spontán módon magával ragadná egy igen kellemes érzés, hogy amit csinálnak, az nem más, mint csupán beszélnek az embereknek a rendkívül „csodálatos” termékeikről, akik csak bámulni fogják a lelkesedésüket, és automatikusan venni fogják a termékeiket.


Végül is közismert dolog, hogy az emberek többsége utál eladni. Ezért aztán a felső vonalban lévő szponzorok elkezdenek ködösíteni és igyekeznek egyfajta mézes mázzal bevonni az alábbi kellemetlen és zavaró tényt:

 


 

Ha MLM-ezel, akkor eladsz!”

Ann SIEG


Meg kell érteni: Ha bármikor valakitől pénzt kérünk el valamiért cserébe, akkor eladásról van szó.


„Az eladás nem egyenlő az ajánlással, és az ajánlás nem egyenlő az eladással.”


Ugye, már hallottad, hogy a szóbeszéd, a leghatékonyabb reklámozási mód? Igen így van.


Mit teszel, amikor látsz egy jó filmet a moziban? Elmeséled a barátaidnak, hogy mennyire jó volt… milyen megható volt a történet… mennyire remekül játszottak a szereplők… stb. és minden mennyire szuper volt… és, hogy ezt okvetlenül meg kell nézned! Hasonló a helyzet egy jó étterem felfedezésekor, vagy amikor rábukkansz a kedvenc pop énekesed legújabb CD-jére.


Az emberek nagy valószínűséggel rá fogják szánni a pénzüket mindezekre a dolgokra, azt követően, hogy tőled, mint megbízható barátjuktól, meghallgatták az érdekfeszítő beszámolót.


Aztán itt van az, amikor homokszem kerül a fogaskerékbe.


A személyes ajánlásod azért annyira hatékony, mert egyáltalán nem vagy érdekelt abban, hogy „eladd” ezeket a dolgokat a barátaidnak. Mihelyt megjelenik az anyagi érdekeltség a dologban, egy pillanat alatt, minden megváltozik!


Számodra és az ő részükre is.


Ha kezdő vagy, kezded kényelmetlenül érezni magadat. Nem tűnik számodra annyira természetesnek a dolog, mint amikor semmi anyagi érdeked nem fűződött a rajongásoddal megerősített ajánlásaidhoz. Most tehát kissé erőltetned kell a témát, és már nem megy olyan simán, mint korábban szokott.


A partnereid számára is megváltozik a helyzet, mivel megtudják, hogy te keresni fogsz a dolgon. Többé már szó sincs egy kívülálló semleges személy önzetlen véleményéről. Az emberek már messziről megszimatolják az anyagi érdekeltséget, és ez az egész helyzetre rányomja a bélyegét.


Tényként kerül megállapításra, hogy az MLM-ben egyszerűen átlépünk a személyes ajánlás határán és megérkezünk a közvetlen értékesítés területére. Ne próbáld meg senkinek sem elmagyarázni, hogy ezek azonos dolgok, mert nem azok!


Ha ezt sikerül megértened, akkor rájössz majd, hogy itt valójában igen hatékony értékesítési képességekre lesz szükséged. Nem elegendő csupán „ajánlgatnod” majd a termékeidet az ismerőseidnek.


Azért mert valaki a barátod, ez még nem elegendő indok arra, hogy vásároljon is tőled!


Ugyanis a kemény munkával megszerzett pénzükről van most szó. És neked valódi nyomós érveket kell tudnod számukra találnod, hogy a te termékeidet vásárolják meg, ahelyett, hogy másoktól vennének meg valami hasonlófélét.

 


 

Itt van egy történet ennek igazolására.


Tegyük fel, hogy egy McDonald’s étterem nyitása mellett döntöttél, és arra számítasz, hogy a városban élő valamennyi rokonod és ismerősöd, ezentúl nálad fog majd étkezni, ahelyett, hogy másféle gyorsétterembe járna. Ennek megfelelően - áttérve az MLM -re - természetesnek veszed azt is, hogy a jövőben a te termékeidet fogják majd folyamatosan megvásárolni.


Ugye mennyire jól hangzik mindez?


De mi van akkor, ha a testvérednek 40 percnyi utazásra van a lakóhelyétől a McDonald’s éttermed, és ő mindössze 3 percnyire lakik egy Burger King-től. Vajon hajlandó lesz-e minden alkalommal hozzád útra kelni, amikor megkíván egy hamburgert, vagy egy adag sült krumplit? És mi van akkor, ha egyszerűen ő nem kedveli a McDonald’s-os ételeket? És ha undorodik a gyorséttermek ételválasztékától? Vagy egyszerűen nem is kedvel téged?


Látod, hogy hová lyukadtunk ki? Csupán azért, mert valaki a barátod, még nem kötelező neki a pénzét nálad elkölteni!


Igen, a meleg piacod kiváló lehetőséget jelenthet a vásárlóköröd biztosítására… feltéve, ha egy bármilyen idegenhez hasonlóan, a rokonaidnak és az ismerőseidnek is hajlandó vagy segíteni találni néhány igen nyomós érvet arra, hogy megvegyék a termékeidet. Nem várhatod el tőlük, hogy egyszerűen csak nálad vásároljanak a jövőben.


Természetesen vannak olyan családok, amelyek tagjai bármilyen körülmények között támogatják egymást. Ha a te családod ilyen, ez remek dolog. Minálunk nem ez a helyzet, és sokaknál nem alakulnak ennyire jól a körülmények.


Van egy testvérem, aki még a mai napig nem halandó még csak kipróbálni sem azokat az étrendkiegészítő termékeket, amelyeket mi már 12 éve az MLM hálózatunkban forgalmazunk…


Tehát a lényeg a következő: A siker elengedhetetlen feltétele az eladási képességek elsajátítása. Meg kell értened az értékesítési folyamat lényegét, és azt, hogy valójában mi motiválja az embereket.


Amikor értékesítésre kerül sor (ennek következtében az MLM-ben is), általában a figyelem rendkívül nagy hányadát fordítják a termékekre, és IGEN KEVÉS jut csak belőle az azokat megvásárló személyre!


Mindez azért van, mert a jelölt gondolatai kizárólag egyetlen fontos dolog körül járnak… „Mi hasznom van mindebből nekem?”


És a sikeres kereskedő nem az, aki kívülről-belülről ismeri a termékeket és képes jól telebeszélni az emberek fejét… hanem, aki meg tudja teremteni a KAPCSOLATOT a vásárlójelölt valódi igényei és a között, hogy miként lehet a termékei segítségével kielégíteni azokat.


Csupán lelkesedéssel és a termékekről mondott információkkal tartós sikereket nem lehet az értékesítésben elérni!

 


 

Ugyanis, ha te nagyon lelkes vagy, és a beszélgető partnered nem érti a lelkesedésed okát, akkor automatikusan gyanakodni kezd, és inkább nem vásárol semmit sem tőled.


Igazi „baráti” kapcsolat kialakítására kell törekedned, hogy megteremthesd azt a bizalmi alapot, amelynél az illető feltétel nélkül elhiszi neked, hogy akkor is ajánlanád neki a termékeidet, ha azokon egyetlen fillér hasznod sem lenne.


"Az MLM-nek van egy behozhatatlan előnye a hagyományos kereskedelemmel szemben – amit az már bizonyára képtelen lesz valaha is utolérni – ez pedig, a vásárlónak az értékesítés alkalmával, egy olyan kellemes élményben részesítése, amire egész életében emlékezni fog."


„Business is booming” CD

 

okt

25

A szavak ereje

2011.10.25 - kedd